woensdag 13 juni 2012

Purol Handcréme en gele zalf

Zelf heb ik heel snel last van droge lippen of handen. Zomer of Winter maakt daarbij ook niks uit voor mij. De droge handen en lippen heb ik altijd wel. Vandaar dat ik deze producten ook het hele jaar door in huis heb. Omdat dit echt mijn favoriete handcreme en zalf voor de lippen is wil ik deze graag met jullie delen.

Hoe lang ik de handcreme en zalf al gebruik weet ik niet precies, maar het zijn toch al heel wat jaren. Ik heb wel eens andere producten gekocht, maar toch ben ik telkens terugkomen op Purol. Zelf vind ik het ook een betaalbaar merk en je doet lekker lang met de producten.
De Purol gele zalf gebruik ik zelf op mijn lippen als een lippenbalsem. Je kan hem ook gebruiken voor de schrale, droge en geirriteerde huid en zelfs om op kleine wondjes te smeren. Zelf gebruik ik het niet snel op mijn huid, want dan blijft het heel erg lang vet. Als lippenbalsem vind ik hem wel heel erg fijn. Ik heb daarom ook altijd standaard 2 blikjes. De 1 neem ik overal mee naartoe in mijn handtas en de andere ligt bij mijn bed. Voor het slapen gaan smeer ik mijn lippen in en de volgende dag heb ik hele zachte en soepele lippen. Sinds ik de zalf gebruik heb ik veel minder last van schrale en gespleten lippen.
Misschien nog iets wat jullie leuk vinden om te weten. De Purol gele zalf kan je ook als trekzalf gebruiken voor kleine splinters in je huid. Smeer een dikke laag op de plek van de splinter en doe er een pleister op. Doe dit een paar keer per dag en doe dit een aantal dagen totdat de splinter weg is.
Dit vind ik zelf tot nu toe nog steeds de fijnste handcrème die ik gehad heb. De creme is niet te dik of vettig en trekt heel snel in je huid. Hierdoor loop je niet een hele tijd met vette handen rond en voelen ze weer snel zacht en soepel aan. Deze creme bevat ook vitamine B5 wat helpt om de beschermlaag van je huid weer snel te herstellen en de vochtbalans lang op pijl houdt. Deze creme gebruik ik ook voor het slapen gaan en overdag als ik echt hele droge handen heb.
De prijs voor de handcreme is €3,59 voor 100ml. Van de zalf weet ik niet precies de prijs meer, maar die was ook onder de €4,- voor 30ml. Beide producten doe ik ook heel erg lang mee. De handcreme doe ik wel zeker een half jaar mee en met 2 blikjes zalf doe ik een jaar. Na een jaar vervang ik altijd de zalf en vaak is die dan nog niet helemaal op.

Dit waren de 2 Purol producten die ik graag met jullie wou delen.
Hebben jullie zelf een favoriete lip of hand product?

Tot de volgende blog!!

Veel Liefs,
Lies