woensdag 17 oktober 2012

Review : Garnier Skin Sensitive Dag & Nacht crème

Ongeveer een maandje geleden kwamen de Dag en Nacht crème van Garnier al voorbij in een Shoplog van de Action. Toen verklapte ik al dat dit de 2e keer was dat ik ze kocht Inmiddels heb ik ze 2 maanden getest en vandaag heb ik een review voor jullie van deze dag en nacht crème.  Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder.......

De doosjes zijn helaas niet zo charmant door alle stickers die erop geplakt zijn. Dit komt doordat de verpakkingen in een andere taal zijn. In welke taal moet je mij niet vragen, want ik werd er niet wijs uit haha. Gelukkig staat het op de stickers in het Engels en Nederlands. Op de Tubes zelf staat verder geen Engelse of Nederlandse informatie, maar ik neem aan dat het niet veel zal verschillen met wat er op de doosjes staat.

Dagcreme :
Wat zegt Garnier over deze dagcreme :
Garniers verzachtende en hydraterende crème voor de gevoelige huid is verrijkt met extracten van kalmerende planten en vitamine E om de huid te hydrateren, verzachten en kalmeren en een gevoel van comfort te geven.

Voor de gevoelige huid ben ik het helemaal mee eens. Mijn huid reageert gewoon heel snel heftig op producten en deze crème heeft dat gelukkig niet gedaan. Het kalmerende effect is er zeker wel, maar ik kan niet zeggen dat mijn huid echt volledig gekalmeerd is in die 2 maanden tijd. Toch zijn de rode plekjes hier en daar wel zeker kleiner en lichter geworden. De crème brengt erg fijn aan en trekt ook best snel in de huid wat ik erg fijn vind. Daarna blijft mijn gezicht de hele dag gehydrateerd en zacht aanvoelen.

Nachtcreme :
Wat zegt Garnier over de nachtcreme :
Garniers verzorgende nachtcrème voor de gevoelige huid is verrijkt met extracten van kalmerende planten en Vitamine E. Niet alleen om een geïrriteerde huid te verzachten, maar de crème heeft ook een beschermende functie om de huid gedurende de nacht te verbeteren. 

Ook bij deze creme ben ik zeer tevreden over dat het voor de gevoelige huid is, want ook bij deze heb ik totaal geen last gehad van irritatie. Deze creme vind ik toch net iets meer doen als het gaat om het verbeteren van de geirriteerde huid. De eerste week dat ik het gebruikte zag ik eigenlijk al gelijk verschil met in welke conditie mijn huid was als ik wakker werd. Ook brengt deze creme weer heel fijn aan en trekt het snel in. 


Je zou verwachten dat deze crèmes een dikke structuur hebben en je huid snel vettig zouden maken. Of tenminste dat was wel wat ik er van had verwacht. Dit is totaal niet het geval. De crème is juist heel licht en absoluut niet dik van structuur. Ook de geur vind ik wel heel erg lekker. Normaal hebben de crèmes voor de gevoelige huid weinig tot geen geur, maar deze heeft een hele lichte bloemengeur.

Ik ben in ieder geval erg te spreken over de crèmes en ze maken momenteel ook deel uit van mijn vaste gezichtsverzorging. Vandaar dat ik ook van beide producten een 2e verpakking gekocht heb. Dat was niet omdat het product zo snel op zal gaan, want op dit moment ben ik nog steeds bezig met mijn eerste 2 tubes. Je doet dus wel redelijk lang met 1 tube.

De prijs is van zowel de dagcrème als de nachtcrème €1,89 voor een tube van 50 ml en zijn te koop bij de Action. Of ze ook ergens te koop zijn heb ik om eerlijk te zijn nog niet naar gekeken. 

Heb jij wel eens producten gebruikt van Garnier? Zo ja, welk product heb je gebruikt en wat is jouw ervaring ermee?

Veel Liefs,
Lies